Sunday 30 October 2011

Sesungguhnya...

Sesungguhnya aku bertaubat, Ya Allah...

Sejadah yang ku bentang ini menjadi saksi...
Penipuan yang tak akan pernah lari...
kesalahan yang sentiasa mengelilingi...

Sesungguhnya hatiku sakit, Ya Allah...

Tadahan doa yang aku beri...
Meminta ampun, minta dikasihani...
Kekecilan hati aku tangisi...

Sesungguhnya aku silap, Ya Allah...

Tak ku jangka akan maghfirahMu...
'Maha Pengampun' itu namaMu...
Ku mengharap, ampuni daku...

Sesungguhnya aku meminta, Ya Allah...

Akan sesuatu yang aku dambakan..
Penuh khusyuk, penuh kehambaan...
Aku mengharap akan kasihan...

Sesungguhnya dugaanMu tidak ku tahan, Ya Allah...
Ternyata iman ku goyah...
Digoncang nafsu terlalu mudah...
Hanya padaMu aku berserah...

Ya Allah...
 Sesungguhnya aku lemah...
Sesungguhnya aku perlukanMu..
Sesungguhnya tanpa syariatMu, jalan ini tak akan pernah lurus...
Harapan ku untuk merasa kasih cintaMu yang besar...
Harapan ku untuk sentiasa merasa nikmat kehidupan dalam iman...
Harapanku untuk menghadapMu dengan redhaMu...


Ya Allah....

Kuatkanlah hati hambaMu ini dalam menegakkan syariatMu...
Akan ku teruskan perjuanganku...

 Inna solati wa nusuki wa mahyaya wa mamati lillahi Rabbil 'alamin...

Wallahua'lam..

Yasmin Azizan

3 Zulhijjah 1432

Wassalam...

No comments:

Post a Comment